Як виникли “Свідки Валєри” в Україні

Останнім часом задають багато питань, як виникли “Свідки Валєри” в Україні, тож проллємо відро світла на те, як з’явилась сама ідея. Для цього перенесемось в далекий 2013 рік, коли у батька-засновника Каба4ка брали справжнє інтервью. З валєріанської на українську переклав Пастор.

Скажи, ти байкер?
Я не байкер. Я мотоцикліст. Навіть так: я любитель мотоциклів. А байкери – то козли якісь, мабуть. (сміється)
Мені сподобалось, як один чувак гарно сказав: “Байкери – це оті пузаті дядьки з крутими нашивками на спинах? В клубхатах сидять та за сезон наїзжають тисячу кілометрів? Я тоді не хочу бути байкером, мені це не подобається! Я буду мотоциклістом.” І я з ним солідарний. Байкер – це вже бізнесмен, він не їздить.

Як виникли "Свідки Валєри" в Україні

Ти проти клубів?
(рішуче) Ні. Але туди я не вступлю ніколи, ні за які коврижки. Щоб мені потім говорили з цим дружити, а з цим – ні ?! Або що ми не можемо поїхати на зліт, тому що ми посварилися з друзями клубу, який приймає?!

Якщо ти сам будеш головою клубу, теж – ні?
МС (Motorcycle Club – прим. Свідки Валєри)? Я колись всерйоз про це думав і жорстко провентилював цю тему. Всі МСС (Motor Cycle Club – прим. Свідки Валєри), кажучи по-простому, “відтиснуті”.

А як щодо МFC (Motorcycle Fan Club – прим. Свідки Валєри)?
Байдуже! Вони всі під кимось. Якщо хочеш зареєструватися в регіоні, ти питаєшся дозволу домінуючого на цій території МС, і, по-любому, вони пред’яви кидатимуть.

На мою думку, на MFC це не поширюється … Це ж просто як би клуб за інтересами.
Але це така ж мотоспільнота, в якій є певні правила. Як тільки ти собі щось кудись повісив: на руку, на спину, на голову, на лоб – ти повісив собі зобов’язання.

Як же фестивалі, організовані клубами?
Розумієш, фестиваль – це перш за все комерційне підприємство, яке організовується для отримання прибутку. Можливо, не завжди прямого.

Воно в будь-якому випадку комерційне: перші кілька років працює в збиток, а потім виходить на прибуток.
Вірно. Наприклад, Вінниця (мотозліт Вінницький Мотозагул – прим. Свідки Валєри): вони зробили шикарний зліт і навіть вийшли на невеликий прибуток. Байк-зліт – це круто, але клубу потрібні нашивки, ремонт, реклама … Їсти їм теж щось треба, і, звичайно, вербувати нових членів, розповідати про себе. До того ж всі члени клубу платять.

Членський внесок?
Звичайно. Середній членський внесок МСС – близько 300 гривень на місяць. (За даними на 2013 рік – прим. Свідки Валери)

Гаразд. Але ось ти ж – засновник секти…
Секта – це інше. Основа діяльності будь-яких релігійних організацій – це чітка законодавча база.

Тобто секта інтегрована в державу більше, ніж будь-який МС?
Саша, покажи мені закон, який би говорив, що таке МС. По суті – це просто громадська організація. Стосунки релігійних організацій з державою регламентовані. Як плюс – відсутність податку на землю, алкоголь і тютюн.

Чи потрібно якось обґрунтувати, як саме ви в релігійних обрядах будете використовувати алкоголь і тютюн?
У нашій країні все робиться через хабар. Основна складність полягає в тому, щоб все-таки пройти реєстрацію, адже для багатьох це легальний спосіб піти від податків.

Якщо тобі не вдасться зареєструвати секту?
Буде тоді громадська організація. Маючи юридичну особу, набагато простіше проводити будь-які розрахунки.

До речі, а як виникли “Свідки Валєри” в Україні?
Ми з тобою (Esseviltion – прим. Свідки Валері) листувалися після уманського фестивалю, і тоді якраз виникла секта свідків голу на 69-й хвилині матчу “Україна-Англія”. Всі матюкалися дико, коли цей підарас, щоб йому волосся проросло в голову, не зарахував нормальний, гарний гол. Мені ця ідея сподобалася, я і сказав: “А давай буде секта свідків Валєри!” Так і зачепилося, слово за слово… А, взагалі, – ти винен, ти ж футболку подарував!

Як було створено секту "Свідки Валєри"

Заповіді Валєра спустив до чи після?
До! Я просто про них ще не знав. Вони були десь в ефірі, десь літали (підморгує). Дивіться: Заповіді Валєри.

Скажи, чим ти тоді відрізнятимешся від МСС?
Ну, нашивки у нас поки ніхто не шиє. У нас прив’язка до мотоциклів така ж, як і до “Нашествие”: і там, і там звали Валєру, ось і все. Так склалося історично що 90% байкерів чомусь любить рок, ось і перетягнулося.

Звичайно, є перевага: тобі не треба йти до Hell’s Angels, наприклад, просити дозволу бути сектою…
Наприклад, є у мене дві хороші подруги, які в принципі дружать, але на публічні збори вони не можуть поїхати разом.

Ну, в кіно вони можуть сходити разом?
Нишком!

Їм не можна спілкуватися?
Можна, але це не схвалюють. Почнуть запитувати: чому, навіщо. От уяви, ти в одному клубі, я в іншому – і все! Причому, це вирішують якісь треті дядьки, яких ти можеш і не знати. Я розумію, звичайно, що порядок повинен бути, але…

Будь-який клуб – це комерційна організація, яка повинна приносити прибуток всіма доступними методами. МС ділять сфери впливу: у Хірурга – велика мережа СТО по всій Росії, і її тримають “Нічні вовки”. Хороший бізнес, ось вони і тиснуть конкурентів (мова йде про недавній інцидент з клубом “3 дороги” – прим. Свідки Валєри). Будь-який МСС має свій гараж, причому зазвичай це бокси, в яких лагодять байки, і в будь-якому МСС є любителі мотоциклів, які в мотоциклах шарять. Вони розуміють, що їм потрібні гроші і ймовірність 90%, що вони почнуть заробляти ремонтом мотоциклів. Це пряма конкуренція бізнесу.

У серйозних МС все прораховано: бюджет, жорстка ієрархія, відповідальність, – а деякі МСС змахують на якусь показуху, чи що … Але знову ж таки, щоб потім мене застрелили тільки тому, що у мене інша нашивка на спині?

Гаразд, давай змінимо тему. Ось дивись, жінка за кермом автомобіля – це мавпа з гранатою. А жінка за кермом мотоцикла?
З двома гранатами! У неї ж дві ручки! (сміється)

Як виникли "Свідки Валєри" в Україні

Але є шанс навчити чомусь корисному?
Та насправді нормально вони їздять, не гірше ніж мужики. На автомобілі ти є загрозою, а на мотоциклі в 99,99% випадків ти вб’єшся сам. Ну, максимум пасажира за собою забереш. Дівчат просто менше, але вони потрапляють в аварії так само, як і хлопці.

Якщо порівняти дівчат на автомобілях і на мотоциклах – хто небезпечніше?
На машинах, однозначно.

А водить хто краще?
На мотоциклах. Просто ти їдеш і розумієш, що захисту немає. Будь-яка помилка – це не пом’ятий бампер, це зламана рука, нога, голова. Хоча ні, до першого падіння ти цього не розумієш…

Якщо твоя дівчина не буде любити мотоцикли?
Це її особиста справа. Інтереси не обов’язково повинні збігатися, але потрібно до цього адекватно ставитися. Дівчині-байкеру, наприклад, не потрібно пояснювати, чому ця малесенька грьобана хромована витребенька коштує 600 доларів.

Чи може дівчина сісти на мотоцикл в тапочках, як гадаєш?
Та може! Але, в захисті: спини, ліктів, колін, в шоломі. Треба ще навчити і чоботи носити!

А як же громадська думка, що це майбутня мати, берегиня роду?
Знаєш, тут добре було б послухати мою маму Ольгу Петрівну, що вона думає з приводу мотоциклів зокрема, і щодо баби за кермом взагалі.

Тобто?
“Мотоцикл – це є смерть на колесах!”

Я говорю зараз в принципі про безвідповідальність, легковажність…
Та без різниці! Я впевнений, що кожен має право зіпсувати своє життя і життя своїх дітей так, як вважає за потрібне. Це вибір людини. Та й взагалі – чому все зупинилися на мотоциклістах? Хто-небудь чув, щоб обговорювали парашутистів, банджі-джамперів? Та у скейтбордистів травм не менше! А маунтейн байкери, які на роверах по горах ганяють?

Такі питання постають у нас через те, що мотоцикліст – це вільна людина, анархіст, який визнає тільки свій закон. За радянської влади лінія партії свободи в тобі не любила. Запитай у бабусь біля парадного, хто у нас були мотоциклісти? Наркомани і бандити! Але скажи мені, як може людина, яка 5 тисяч готівкою виклала, бути наркоманом чи алкоголіком? Ні, вона може бути бандитом, але їх відсоток дуже малий. Решта – люди розумні, які можуть заробити ці п’ять тисяч. І це не кредитний “Ланос” на п’ять років, всю суму потрібно викласти відразу.

Коли років за 40 покоління зміниться, думаю, таких питань вже не буде.

Яким ти будеш за 40 років?
Їздитиму на трайку: хребет вже не витримає, напевно. У мене зараз чопер, роки за два візьму собі щось на зразок “Вентури” і на цьому надовго зупинюся. Є в думках квадроцикл, взимку і восени бруд помісити.

Як було створено секту "Свідки Валєри"

До речі, ані я, ані друзі не уявляють мене на спорті. Якщо і є плани кудись поїхати, то я поїду, картаючись, на чопері: “На “Уралє” ухая”!

Не уявляють, мабуть, тому що характер мотоцикла і характер людини схожі?
Так, збігаються. Я ж їздив раніше і на інших мотоциклах… Один стріт я розбив в стовп, як всі нормальні байкери, але зараз уявити таке вже не можу: я знаю себе, я ж вб’юся. А на чопері – тух-тух-тух, максимум – безпечні 160, і мені цього позаочі вистачає.

Покатаєш як-небудь на трайку?
Звичайно!

“Як виникли “Свідки Валєри” в Україні”
21 січня 2013 року, паб “Убежище 13”, Оболонь, Київ